Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 5 mars 2010

Rullet rundt og snöhulegraving

Idag morges rett för mannen reiste avgårde til jobben fikk jeg se ei lita jente på gulvet som lå på siden... Det har hun gjort för. Men idag jobbet hun skikkelig for å komme helt rundt.
Jeg smög meg forbi for å hente filmkameraet, og filmet hele hendelsen.
Hun vippet rundt og over på magen!! Yey!

Ikke nok med det, nei, hun skulle videre over på rygg igjen. Men da var det en arm som var i veien og som stoppet kroppen fra å rulle.

Etter en stunds mageleie var hun lei, ikke kom hun tilbake til rygg heller. Dad ble det litt grin för jeg stengte av kameraet og vippet henne over igjen:)
Men desverre har jeg ikke lärt å klippe video, og den jeg filmet av rulle rundt er for lang og filen for stor til å laste opp her:-/


Min far tok seg en tur idag. Det var kjempekos!
Rundt 12.30 kledde vi på os uteklär, dags for lillefrökna å sove i vogna, og hvertfall dags for sönnen å komme seg ut en tur.
Pappa kom med en kjempeidé! Grave snöhule i en av alle de snöhaugene mannen har måket til i löpet av vinteren.
Fram med spade og grav i vei. Den ble så stor at både jeg og sönnen kunne väre er inne samtidig.
Og snakk om at lillemann synes det var stas med egen snöhule da;)

Min far som graver, og to nyskjerrige tilskuere...
Bonde-Lisa halvveis inne i hula..

En ivrig sönn...

"Tittei morfar"..
Jeg tar bilde innenifra snöhula og ut..


Lisa graver..

1 kommentar:

Fru Lunde sa...

Utrolig artig med snøhule da! :O) Artig for både liten og stor det!!!

Så fin bloggen din har blitt :o)

Ønsker deg og familen en kjempefin helg!

Klem Cath