Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 9 april 2010

Barnearbeid og snurr til irritasjon

Kom ikke igang med noe maling igår jeg da vött. Lillemor skulle ha kosepupp to ganger rett etter leggedags, og så plutselig var klokka 20.30 og jeg kom på at siste episode i en 4-delt serie skulle begynne på TV4 kl 21.
Så da var det kjört.

Men vi fikk begynt idag istedet. Og siden en liten fröken våknet kl 15, betyr det at hun måtte holde seg våken fram til leggedags kl 19. Ikke tale om noen sniklur innimellom der nei.
Så hun var passe trött ved 17.30 da jeg og sönnen sate igang med maling av pipemur.

Hun fikk hedersplassen på kneet etter en liten stund. Og meget nyskjerrig var vi visst også....

Halvveis opp og förste strök. Her holder jeg på...

Satte igang sönnen med litt barnearbeid på toppen av trappa, der det ikke var helt krise om det ble litt söl...det gulvet har jeg tenkt male ved et senere tilfelle uansett.
Han syntes det var skikkelig göy, og jeg utnytter jo såklart tilfellet ved å la han holde på. Og jaggu malte han ikke hele toppen a gitt. Flinke gutten til mamma det:-*

Malermester trollunge...

Frökna fikk ligge litt på lekematta jeg hadde dratt ut i gangen for tilfellet, og hun hadde helt fått dilla på å snu seg over på magen. Men trött og grinete som hun var så ble hun jo ikke akkurat på bedre humör av å havne på magen....at de ikke skjönner selv*rister på hodet og ler*.
Så hun var meget fornöyd med å få risgröt blandet med banan/eple-puré og dereter masse pupp etterpå. Sovnet med litt jamring og et höyt protestskrik i senga litt over 19:)


En meget sint og trött ung dame som absolutt skulle vri seg rundt HELE tiden, og skapte mye hodebry for sin mor som prövde male litt;)

1 kommentar:

Inger-Elise sa...

SÅ flinke dere har vært! Nicotroll ser jo ut som den fødte malermester!! :o)