Livet som mamma til Nicolai og Filippa

torsdag 15 april 2010

Denne uka...

har jeg desverre ikke hatt tid til å blogge. Så tar en lettere oppdatering her og nå jeg.
Mandag var jeg og min mor + småtrollene på Borg Amfi i Sarpsborg på minishopping.
Jeg måtte ha en bikini til vi reiser til Gran Canaria på lördag. Og det fant jeg. Selv om jeg sikkert ikke kommer föle meg max vel, da Beachkroppen 2010 lar vente på seg;) Men men...bikini må jeg jo ha uansett.
Noe som også er et nödvendig innkjöp om man har blåhvite vinterbein...slik som jeg, er fuskefarge på flaske.
Endte opp med en Dove Summerglow.....og jeg skal si deg jeg har fått sommerbein. Weeey!
Nå kan jeg klive inn i en kjole uten å skjemmes fullstendig.

Tirsdag gikk jeg og frökna å hentet storebror i barnehagen, på veien fant vi en dröss med hestehov!
Nå er våren virkelig her...


Onsdag var det Babyverden-treff for oss Östfold-jentene. Vi hadde planlagt å mötes på Alby Gård
Vi gikk en liten runde med smågullene våre, för vi fant en sitteplass og gaflet i oss litt lunch.
Vi var 7 stykker med totalt 8 barn, da det også var et tvillingpar med for förste gang.
Jeg og frökna koset osss max i det fine väret. Litt farge kunne man oppdrive også.
(mannen var på jobbintervju og jeg har krysset fingre og tär og alt annet som kan krysses for at han får den jobben...det betyr nemlig familieliv, ihvertfall i helgene)
Idag torsdag har jeg effektiviteten selv.
Svippet tassen til dagis. Sendte mann til frisörtime og jobb. Frökna sovnet, og jeg kastet meg over malerpensel og spann.
Malte ferdig förste strök på muren. Deretter dusj. Kl 11 stappet jeg frökna i vogna og tuslet bort for å hente storebror.
Men der fikk jeg vite at på torsdager skal han hentes kl 11, ikke klokken 12 som de andre dagene. Snakk om teit da. Hadde glömt heeeelt bort jeg! Var så stolt at jeg hadde fått utrettet masse på morgenen jeg:P De bele ikke sure eller noe, men måtte bare le.

Etter å ha fått mat vel hjemme igjen var det sovetid igjen for lillemor. Og jeg på med mökkaklär, og kastet meg over graving ute. Ikke altfor mye igjen.
Når frökna våknet gikk vi inn. Etter mat fik hun gulvplassen i gangen mens jeg nok en gang parkerte i trappa med pensel og spann.

2 strök ble malt, og det betyr ferdig :D


Og nå er jeg netopp ferdig med et kapittel av Hakkebakkeskogen for mine to små. Sanrt Bolibompa og natinatt.
Og da skal koffert pakkes!!

Bilde av frökna i vogna på vei for å hente storebror! Liker å sitte opp å titte litt...


De seneste ukene har veldig mye skjedd i utviklinga hennes.

Hun ruller rundt som om hun aldri har gjort annet.

Og hver kveld når hun får gröt har hun begynt å bable noe sjukt. Skravla går i ett, og hun er såklar verdens mest sjarmerende lille barn;)

Og så har hun funnet ut at hun har en stemme. Det hyyyles til i både positivt og negativt toneleie. Hun piper til i falset rett som det er. Så herlig å höre. Men det skjärer jo litt i örene og da:P

Så her kommer en snutt med litt mat i munnen-babling, og litt hyling:) Enjoy!


Inga kommentarer: