Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 11 april 2010

Graving til uteplass

Frökna var stuptrött og sovnet 11.20 idag.
Da kledde jeg på sönnen og fikk han ut i solsteken, og hoppet selv i arbeidstöy.
Her skulle graves. Jeg har lenge värt litt småirritert over at vi ikke har en ordentlig uteplass. Der vinglebordet og to kjipe plaststoler står nå kan virkelig ikke kalles for uteplass. Bakken er max ujevn, og jeg finner sikkert 5 grunner til at det er rävva der ute.
Så idag tok jeg spaden fatt for å grave vekk gressplenen....beklager, det må väre en fornärmelse mot gressplener å kalle dette for gressplen, jeg mener såklart moseflekken på utsiden kjökken/stuevinduet på kortveggen.

Slik ser det ut för jeg har kastet meg over med spaden, og spaden måler hvor jeg skulel korte av moseplenen.

Lisa godt igang, og vinden sto på andre kortveggen, så her var det STEK hett!!!

Fikk tilogmed hengt ut töyet for förste gang idag:-D Skal tigge til meg et ordentlig törkestativ av mannen innen snar framtid...


Jadda, de likbleke leggene måtte frem da solen tok fatt på vårkroppen. Skal man til syden kan man jo pröööve å få et minigrunnlag först.

Borte hos sauene hade to små ull-knött tatt formiddagen i sola. Småjentene sov og snorket på for fullt mens mödrene forsökte finne gress blandt all löven.
Lillemor våknet 14.30, men mamma ville da ikke inn riktig enda. Hentet litt leker, rösket ut vinterposen(jaggu så varmt hun var og....så nå får det rekke med dyne og lammeskinnsfellen), og stablet henne opp så hun fikk se litt.
Holdt ut 30 mins tid, da var det ikke göy å sitte lenger.
Nå er vi godt igagn med middag. Blir poteter og kjöttbullar idag. SULTEN i magen!!!
Gleder meg alt til imorgen så jeg kan starte opp igjen:)
Slenger med en liten film av lillemor. Hun har begynt å hyle til i falsett når hun er misfornöyd med noe....ja gulper gjör hun visst også;)

2 kommentarer:

Ove Andrè, Stina Beate, Anders Kristoffer og Emma Victoria Klungreset. sa...

Flinke mamma'n som står sånn på:) men så blir det jo fint å da. Deilig å være ute når det er slik vår vær, får vi bare håpe det ikke gir seg med det første.

Inger-Elise sa...

Veldig flink er du :o) Blir bra med ordentlig uteplass når sommern kommer ;o)