Livet som mamma til Nicolai og Filippa

söndag 4 april 2010

Dåpspynt....

För jeg gikk i permisjon så jeg i Allers, ja akkurat Allers, på jobben der de viste en artig greie.
En slags oppkrift på godisskål av hekleduk.

Altså: man tar å kler ei skål med plastfolie, legger en heklet duk over og pensler på gelatin og lar det stivne noen timer. Så pensler man på et lager til så det blir skikkelig stivt.

Jeg tok 3,5 dl vann til 10 gelatinplater, og smeltet dette på ovnen.



Her ligger de til törk, lot de törke over natten jeg.

Idag morges varmet jeg opp restene av gelatinet fra igår og penslet på et nytt strök. Så fikk det törke i sola over dagen.

Så lösnet jeg forsiktig dukskål+plast fra glasskåla för jeg så forsiktig fjernet plasten fra hekleskålen.


Voila!!
Tenkte ha dem som dekorasjon på dåpsbordet. Fylle dem med rosa blomster eller kanskje twist...
Vi får se:)


Og det som er bra er man bare kan skylle dem i varmt vann, deretter en runde i vaskemaskinen, så har man duker igjen:)

2 kommentarer:

Annette sa...

De var kjempe fine =)

Inger-Elise sa...

Helt genialt da!! ;o) Du som har heklet å eller? hehe