Livet som mamma til Nicolai og Filippa

lördag 10 april 2010

Merkelig natt...

Igår la jeg jo frökna som vanlig 19. Hun sovnet som en stein. Og jeg forventet at hun skulle våkne en time etter forå få litt mat/kosepupp(kall det hva du vil).

Mannen kom hjem, vi spiste mat.
Null datter som våknet.
Vi satte oss for å se Talang Sverige(motsvarigheten til Norske talenter), fortsatt ingen datter som våknet.
Kl 21.30 begynte Solsiden(skikkelig artig svensk komiserie).
Jaha, da våkner hun vel rundt 22 da for å få mat. Hun bruker spise sånn ca hver 3 time på natten.

22.20 våknet hun for mat. Sovnet som en stein igjen etter det.
Vi begynte dumt nok å se "Batman Begins" på Kanal5. Den skulle slutte 00.20. Gröss! Og jeg som må opp hver bidige time nattetid.
Men vi så nå filmen ferdig. Og den er bra!

Hun våknet kl 02.00! Da var hun sulten.
Jeg flirte litt for meg selv, og begynte lure på hva det var hun hadde i vente for meg resten av natten.

Hun våknet kl 03.00. Krasklet litt i dyna, men jeg dret i å plukke henne opp. Ville se hva hun gjorde. Hun kastet seg over bamsen og purket videre i drömmeland.

Hmmm....

JEG våknet kl 05.00. Da måtte hun vel väre sulten mente kroppe min. Men nei, jeg ble liggende å vri meg og kose puta.
Rundt 5.30 våknet hun til liv....og da hörte jeg at hun ikke vil gi seg med å krasle i dyna.
Nähda, hun begynte kjatre!! iiiooooo, oooaaaa, eeeoooouuu var de koselydene jeg hörte.

Hentet henne så hun ikke skulle vekke gubben, ga henne mat. Og la henne tilbake. Kunne jo väre godt å sove litt til.
Nei, da var det en som holdt fest i lille senga. Mere iiiooooouuu, aaaoooo. På solskinnshumör!
Gikk bort å tittet over kanten og der lå en sprellende og solvåken liten datter som svarte meg med et SMIL fra en annen verden*smelt* og et aaaoooooouuuu!

Ny bleie, vask og på med klär;) Nå ligger hun og forsöker ta en morgenlur etter å ha snudd seg rundt örten ganger på lekematta.

Idag skal klippes sauer, skulle gjort for evigheter siden, men idag kommer min bror med familie og min mor for å hjelpe meg:)

Ha en strålende soldag videre! :-D

2 kommentarer:

Line sa...

Tidlig morgen på deg :) hehe..

Jada, når ho er sulten er det bare dra frem puppen. Jeg trodde det skulle være værre enn det det var, hadde gruet meg litt men det gikk bra :)

Ha en flott helg!:)

Inger-Elise sa...

Hørtes ut som en bra natt dette ;o) Herlig med en SÅ fornøyd frøken på morgenkvisten da :o)