Livet som mamma til Nicolai og Filippa

onsdag 4 november 2009

Det snör a gitt:D

Det snöööör!!! Joho, det ramler så smått ned over gården her. Og ifölge "alle" på Facebook er det tydligvis noe skitt. Jeg derimot syns det er skikkelig digg jeg. Julefölelsen bare pöser på:)
Men jeg kan vel först oppdatere gårsdagen för jeg kommer til dagen idag.

Igår hadde vi time hos BM kl 10. For en gangs skyld kom vi i relativt god tid....hva er det med å kjöre fra skogen og til byen som tar 10-15 min??? Det er seriöst ikke mulig. Men vi var 15 min för vi hadde time*thumbs up* :D
Der fikk jeg som vanlig ta tissepröve, veies, stikk i finger, sf-mål, og så var BM nyskjerrig på hvordan födsel jeg önsket.
Alt dette er helt greit... bortsett fra den teite vekta. Må väre noe feil med vekta de har der. 87,2 kg med snekkerbukse på. Dritt! Det betyr at jeg kommer passere 90! kg för fröken Liten har tenkt å stikke huet ut.
Jeg har virkelig ikke lyst til DET! Som om jeg ikke föler meg elefant nok fra för.
Urinpröven var fin. Men jernverdien hadde sunket til 117. Hun spurte om jeg fölte meg trött, men kan ikke si jeg gjör det på samme måte som i sommer. Da lå den på 115 og jeg ble satt på jerntilskudd.
Men jeg tenkte da hvertfall knske i meg resten av jerntilskudd-esken. Det skader jo ikke.

Resten av dagen var egentlig ganske släkk. Gubben hadde fri fra vanlige jobben, men dro ut på et par oppdrag med sin andre jobb(firmaet sitt). Det ramlet det inn litt kroner. Da tilbringet jeg litt tid i soffan.


Idag har jeg ikke gjort stort, men dagen har likevel gått rasende fort. Snart skal Herr Troll i seng og.
Jeg hentet hengeren som var levert igår for å få nye vinterdekk på. Deretter bar det over grensa for å hente inn post for mine foreldre som er på fjellet. Så til Storsenteret i Halden for å hente ut ei gratispakke fra Libero. Hvorfor grafset jeg ikke med meg slikt sist jeg var gravid?!
Bleier og annet er da dyrt nok. Dette er jo en dråpe i havet bruksmessig, men så kommer den store gleden på kjöpet. Det blir en påminnelse om at om ikke lenge blir vi 4 i denne familien. Jeg gleder meg.
Og Fröken Liten i magen har fiksert seg i hodeleie, og bare feter seg opp for tiden. Dags å komme ut snart. 4,5 uker igjen til termin.
Hun har fortsatt mye energi, hikker og möblerer om der inne. Noen ganger virker det som hun holder på med et skikkelig renoveringsprosjekt. Så slitsomt er det...men jeg må le og. Deilig, samtidig som det er slitsomt.
Nå er det kveld! Titte ut...se det snö.

Inga kommentarer: