Livet som mamma til Nicolai og Filippa

tisdag 24 november 2009

Oh, herlige ryddedag:-D

Igår fikk jeg beholde mannen uventet hjemme. Han mente han hadde fortalt meg at han skulle ha fri mandag og tirsdag, men neeeida det hadde jeg ikke fått med meg...og jeg bruker huske slikt med tanke på at det er så sjelden.
Må bare si at det höljregnet hele dagen. Vi kjörte trollungen sammen bort til dagis, og tok så turen inn til byen for mannen hadde klippetid kl 10...noe som var behövelig.
Deretter bare det avgårde til sagbruket uti skogen for å hente hylleplanker. Etter 1 år skulle alle de 500-600 dvd-filmene mine få komme ut av pappeskene sine, etter innflytningen, og opp på vegg.

Altså 1 år har de stått i pappesker på soverommet, som igjen har gjort soverommet til et stövhöl og roterom. Veldig romantisk. Hvordan kom fröken til egentlig??
Jeg og magen klarte å karre oss inn i baksetet på rote-V70´n mens de 3,60m lange plankene stakk ut av vinduet på passarsjersiden.
Filmen viser hvordan det så ut:)

Her er mannen i full gang med å snekre dem opp, mens jeg mekket middag. Det ble noe så artig som poteter, hvit saus og fiskepinner. Men godt var det, og sultne var vi.

Og slik ble resultatet. Og jeg må si at jeg mener jeg har fått verdens fineste dvd-hyller. Enkle, men åååh så glad jeg ble for endelig å få det ut av verden! Et steg framover.

Her er den stakkars V70`n med plank.....og full av annet arbeidsskrot etter mannen.

Dagen ga seg ikke med å snekre hyller, noe jeg egentlig kanskje hadde håpet. Jeg ville godte meg til i soffan med chips og film, men når mannen hadde energikick så vil jo ikke jeg väre den som stopper han.
Han satte igang en storaksjon på soverommet! Bort med rask og fram med stösuger og skurebötte. Jösses!
Nå står barnesengen pent plassert og vegglamper fikk vi opp. Og jaggu tror du ikke han satte igang med å sortere i sin rotebokhylle også. Soverommet ble FINT!
Og vi parkerte i senga med chips og "Wolverine" når klokka var 22.30.
Idag våknet jeg rundt 7.30. Mann fikk sove til 9. Kjört sönn til dagis. Og nå har mann begynt sitt prosjekt igjen, eller fortsatt fra igår. Og jeg har lyst til å slappe. Men noe får man vel trå til med:)
Klem L

Inga kommentarer: