Livet som mamma til Nicolai og Filippa

fredag 13 november 2009

Pakket og klart

Dagen idag begynte fint. Våknet halv 8! Hmmm, ingen lillegutt som kom ned litt over 7. Og ene bilen hadde time til EU-godkj kl: 08.40. Litt surt at man da ikke fikk nyte puta litt til da... når man for en gang skyld våknet för Herr Trollunge:)

Mannen dro av sted med bilen og kjörte deretter rett til jobb. Kort morgen med mannen dette her. Men det viste seg å väre positivt alikevel. Null mangler på 11-åringen. Hadde jeg aldri trodd!!
Etter litt nettsurfing for min del og utelek for sönnen tok vi turen til Granngården for å innhandle litt havre, pellets og saltsten til ulldottene våre. Nå skal de bruke vinteren på å fete seg opp og bli passe runde til lammene kommer til våren.

Ble potetmos og stekt falukorv til middag idag. Når jeg vel kom meg ut i fryseren i låven for å hente den der falukorven var det en annen gjenstand som stjal min oppmerksomhet. Der sto det en innpakket duovogn som ikke har värt i bruk på 4,5 år.
Åååh, pakke ut og bytte ut sportsvogndel mot dypvogndel:D Trill, trill på utsiden! Så artig!
Måtte ta bilde og sende til min mor som ble henrykt, og til mannen som mente at vogna burde väre rosa! Snakk om å ödelegge gleden da! Det får rekke med rosa baby og rosa vognteppe;)

Men tullingen ville at vogna skal pimpes?! Med rosa rattmuff og tärninger. Slutt opp a! Vi får se hvem som vinner denne duellen.

Når vogna hadde luftet seg passe lenge nok bar det inn med favnen full av falukorv. Fram med bag. Pakke til sykehus. Mener jeg var omrent like tidlig ute for 5 år siden også. Her skal ikke noe glemmes. Digitalkamera med fullt batteri + lader. Full-ladet videokamera + lader. Journalpapirer. Pysjamas, undertöy, morgenkåpe til ho mor. Og verdens nuddeligste klär til ei fröken som snart skal se dagens lys. Og sokkene som far fikk med pappanyheten skal först på de små föttene, så de fikk også fölge med i bagen.

Nå snör det som bare det ute! Og julefölelsen smyger seg på igjen. Mangler bare clementiner og burken med pepperkaker her nå gitt...

Ha en finfin kveld videre! Snart er det nattinatt for lillemann, heihei mann og deretter Idol.

Inga kommentarer: